Endodontists به کودکان توصیه می کنند که مراقب دندانهایشان باشند
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

 

Endodontists به کودکان توصیه می کنند که مراقب دندانهایشان باشند

نیویورک : انجمن دندانپزشکان آمریکا ( AAE ) توصیه می کند از آنجائیکه بچه ها در همه جا « وارد صحنه های ورزشی » می شوند ، حتماً مراقب دهان خود باشند و از تجهیزات محافظ دهان در تمام ورزشها از قبیل ورزشهای سرعتی که به عنوان ورزشهای « بدون برخورد » شناخته می شوند مثل فوتبال ، بیسبال و حتی ژیمناستیک استفاده نمایند .
جراحات بر اثر شکستگی دندان اغلب در بازیهای فوتبال و یا هاکی دیده می شود اما ورزشهای سرعتی همچون فوتبال آمریکایی و بیسبال فقط می توانند به عنوان یک خطر محسوب شوند .
انجمن دندانپزشکان آمریکا خاط نشان کرد که بازیکنان فوتبال آمریکایی به طور جدی به میزان هشت برابر بیشتر از بازیکنان فوتبال در معرض صدمات دهانی قرار دارند و تقریباً از هر 5 بازیکن بیسبال ، یک نفر صدمه وارد به دندان را تجربه می کند و طبق یک آمار محافظه های دهان سالانه از حدود 000/200 صدمه جلوگیری می نمایند .
شفرد .اس گلدستین ، رئیس AAE و پزشک متخصص ریشه در فرامینگهام ماساچوست می گوید : « محافظهای دهان فقط برای بچه هایی که ورزشهای برخورد سریع بازی می کنند ، نمی باشد ، این مهم است که از دندانهای بچه ها در حین تمام ورزشها محافظت گردد . »
هدف AAE این است که همه ورزشکاران ، مربیان و والدین بدانند که استفاده از محافظ دهان برای تمام ورزشها مهم و ضروری است . سه نوع محافظ دهان وجود دارد : محافظ دهان تک سایز که قابل استفاده برای همه می باشد ، محافظ دهان با استفاده از قالب گیری به شکل دهان و محافظ دهان ساخته شود سفارشی توسط دندانپزشک . به گفته انجمن دندانپزشکان آمریکا : با وجود اینکه محافظهای دهان که به صورت سفارشی ساخته می شوند ، بهترین نوع محافظ می باشند ،اما استفاده از هر نوع دیگری از محافظ دهان می تواند باعث کاهش میزان بروز صدمه به دندان گردد .
AAE توصیه می کند که اگر دندانی شکسته شد از مراحل زیر برای حفظ odds دندان پیروی کنید :
• دندان شکسته شده را از سطح لثه جدا کنید و به ریشه آن دست نزنید .
• اگر دندان کثیف است آنرا به آرامی بشویید .
• در صورت امکان دندان را دوباره در جای خودش قرار دهید .
• دهان و دندان را مرطوب نگه دارید .
• ظرف مدت 30 دقیقه به یک جراح ریشه مراجعه کنید .
وقتیکه از محافظهای دهان استفاده می کنید مهم است که به طور مناسب از آنها مراقبت کرده و با تمیز کردن آنها مانع از آلوده شدن آنها شوید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل